maanantai 17. syyskuuta 2012

Pullaa ja messuja

Kalatori ja karavaanimessut
Lauantai-aamusella piipahdettiin lahden satamassa kalatorilla. Eipä siellä hirveesti mitään erikoista ollut. Juho löysi itselleen uistimen ja sitte yhessä ostettiin muutama Lontoolainen fudge, jotka ei kuitenkaan ihan mun makuun olleet..


Kalatorin jälkeen lähdettiin Karavaanimessuille. Ollaanhan me Juhon kanssa vanhoja karavaanareita, kun viime syksynä heitettiin reissu vaarin asuntoautolla Tuuriin ja takaisin. Olihan messuilla vaikka minkä näköisiä ja kokoisia vaunuja, autoja ja busseja. Parikin sellaista, joihin mahtu vaikka Minicooper peräloosteriin


Yksi kuitenkin nousi mun suosikiks ja mikä kummallista, se oli asutovaunu, joka asuntoauton jälkeen tuntuu alempiarvoiselta. Mutta toisaalta sellainen ois kätevämpi kun vaunun voi irrottaa jos tahtoo ajella pelkästään autolla.

 Tässä lempparivaunun wc jossa paljon tilaa ja suihku omassa tilassa. wc-pönttö ei näy koska on suikua vastapäätä toisessa päässä. Paljon kaappitilaa ja muutenkin iso-kokoinen.

 Tässä se kaikista tärkein. Keittiö! Missään toisessa vainussa, tai autossa ei ollut näin  paljon työtasoa eikä laatikko- ja kaappitilaa. Vaunu oli suunniteltu todella hyvin ja oli varsinainen tila-ihme. Kuvassa näkyy vielä ruokailutila. Takana kuvasta jää pois parisänky ja vaatekaapit joiden takana on wc. Ihmisiä oli kokoajan ja kaikkialla, ettei kuvien ottamisesta meinannut tulla mitään, joten makuutilan kuvaaminen jäi. Tästä kuitenkin saa jonkinlaista osviittaa, millainen on mun unelma asuntovaunu <3

Pullaa
Sunnuntaina olikin leipomispäivä. Päätin että nyt voitan mun viha-pelkosuhteen pullaan ja pyöräytän iskälle torstain synttäreille muutamat puustit. Viha-pelkosuhteella tarkoitan sitä, että mä en tykkää tehdä pullaa koska taikinan käsitteleminen tuntuu olevan ylivoimaista mulle. Mä vaan yksinkertaisesti inhoan leipoa pullaa joska taikina tarttuu pöytään oli siinä sitten kuinka älyttömästi sitä jauhoa!
Nyt kuitenkin pyöräyttelin pelkästään pyöreitä pullia, ettei takinan tarttumisesta ollut vaaraa. Helposta on hyvä aloittaa. Tein siis pyöreitä pullia, joihin tein kolot keskelle. Täytin kolot vaniljakreemillä, jota tein vaniljakreemijauheesta ja päälle painelin omenan palasia. Päälle vielä kanelia ja sokeria.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti